public Nullable<ResultPath> MaterializePath( long pathIndex )
Public Function MaterializePath( _ ByVal pathIndex As Long _ ) As Nullable(Of ResultPath)
Parameters
- pathIndex
- The index of the path (0 <= pathIndex < CountPaths).
public Nullable<ResultPath> MaterializePath( long pathIndex )
Public Function MaterializePath( _ ByVal pathIndex As Long _ ) As Nullable(Of ResultPath)
| Exception | Description |
|---|---|
| System.ArgumentOutOfRangeException | When the index is out of range. |
//using ArcGIS.Core.Data.Knowledge.Extensions;
await QueuedTask.Run(async () =>
{
var ffp_config = new CIMFilteredFindPathsConfiguration();
ffp_config.Name = "List out FFP Results by Path Length, Min Cost, Max Cost";
//set up config
//...
var results = kg.RunFilteredFindPaths(ffp_config);
if (results.CountPaths == 0)
{
System.Diagnostics.Debug.WriteLine("FFP returned no paths");
return;
}
//print out paths by increasing length, min cost, max cost
var path_by_len_indices = (IEnumerable<long>)results.PathIndicesOrderedByIncreasingPathLength
.Select(idx => idx.index);
var path_by_min_cost = (IEnumerable<long>)results.PathIndicesOrderedByIncreasingMinPathCost
var path_by_max_cost = (IEnumerable<long>)results.PathIndicesOrderedByIncreasingMaxPathCost
var x = 0;
StringBuilder sb = new StringBuilder();
foreach (var path_indeces in new List<IEnumerable<long>> {
path_by_len_indices,
path_by_min_cost,
path_by_max_cost})
{
if (x == 0)
sb.AppendLine($"Paths by length: {path_by_len_indices.Count()}");
else if (x == 1)
sb.AppendLine($"Paths by min cost: {path_by_min_cost.Count()}");
else if (x == 2)
sb.AppendLine($"Paths by max cost: {path_by_max_cost.Count()}");
x++;
foreach (var path_idx in path_indeces)
{
var path = (ResultPath)results.MaterializePath(path_idx);
sb.AppendLine(
$"Path[{path_idx}] length: {path.Length}, min: {path.MinCost} max: {path.MaxCost}");
var g = 0;
foreach (var rel_group in path.RelationshipGroups)
{
var first_entity = $"({rel_group.FirstEntity.TypeName}:{rel_group.FirstEntity.Uid})";
var second_entity = $"({rel_group.SecondEntity.TypeName}:{rel_group.SecondEntity.Uid})";
foreach (var relation in rel_group.Relationships)
{
sb.Append($" [{g++}] ");
var arrow = relation.SameDirectionAsPath ? "->" : "<-";
var rel_uid = FormatID(relation.Relationship.Uid.ToString());
sb.Append($"{first_entity} '\r\n\t{relation.Relationship.TypeName}:{rel_uid}' {arrow}\r\n" +
$"\t\t{second_entity}");
sb.Append($" cost: {relation.Relationship.Cost}\r\n");
}
}
}
}
});
string FormatID(string id)
{
id = id.ToUpperInvariant();
if (!id.StartsWith('{'))
id = '{' + id;
if (!id.EndsWith('}'))
id += '}';
return id;
}
//using ArcGIS.Core.Data.Knowledge.Extensions; await QueuedTask.Run(async () => { var ffp_config = new CIMFilteredFindPathsConfiguration(); ffp_config.Name = "List out FFP Results Origin, Destination, Other Entities"; //set up config //... var results = kg.RunFilteredFindPaths(ffp_config); if (results.CountPaths == 0) { System.Diagnostics.Debug.WriteLine("FFP returned no paths"); return; } //print out paths by increasing length, min cost, max cost var path_by_len_indices = (IEnumerable<long>)results.PathIndicesOrderedByIncreasingPathLength .Select(idx => idx.index); var path_by_min_cost = (IEnumerable<long>)results.PathIndicesOrderedByIncreasingMinPathCost .Select(idx => idx.index); var path_by_max_cost = (IEnumerable<long>)results.PathIndicesOrderedByIncreasingMaxPathCost .Select(idx => idx.index); var x = 0; StringBuilder sb = new StringBuilder(); foreach (var path_indeces in new List<IEnumerable<long>> { path_by_len_indices, path_by_min_cost, path_by_max_cost}) { if (x == 0) sb.AppendLine($"Entities by length: {path_by_len_indices.Count()}"); else if (x == 1) sb.AppendLine($"Entities by min cost: {path_by_min_cost.Count()}"); else if (x == 2) sb.AppendLine($"Entities by max cost: {path_by_max_cost.Count()}"); x++; foreach (var path_idx in path_indeces) { var path = (ResultPath)results.MaterializePath(path_idx); sb.AppendLine( $"Path[{path_idx}] length: {path.Length}, min: {path.MinCost} max: {path.MaxCost}"); var sorted_set = new SortedSet<ulong>(); sorted_set.Add((ulong)path_idx); var per = results.ExtractPathsEntitiesAndRelationships(sorted_set); var origin_dest_uids = new List<string>(); var sep = ""; sb.Append(" Origin EntitiesUIDs: "); foreach (var idx in per.PathsOriginEntitiesUIDsIndexes) { //See 'List out FFP Results by Path Length, Min Cost, Max Cost' for //FormatID method above var uid = FormatID(per.EntitiesUIDs[idx].ToString()); origin_dest_uids.Add(uid); var origin = $"{sep}{per.EntityTypeNames[per.EntityTypes[idx]]}:{uid}"; sep = ", "; sb.Append($"{origin}"); } sb.AppendLine(""); sep = ""; sb.Append(" Destination EntitiesUIDs: "); foreach (var idx in per.PathsDestinationEntitiesUIDsIndexes) { var uid = FormatID(per.EntitiesUIDs[idx].ToString()); origin_dest_uids.Add(uid); var dest = $"{sep}{per.EntityTypeNames[per.EntityTypes[idx]]}:{uid}"; sep = ", "; sb.Append($"{dest}"); } sb.AppendLine(""); sep = ""; var idx2 = 0; sb.Append(" Other EntitiesUIDs: "); bool wereAnyOthers = false; foreach (var raw_uid in per.EntitiesUIDs) { var uid = FormatID(raw_uid.ToString()); if (!origin_dest_uids.Contains(uid)) { var other = $"{sep}{per.EntityTypeNames[per.EntityTypes[idx2]]}:{uid}"; sep = ", "; sb.Append($"{other}"); wereAnyOthers = true; } idx2++; } if (!wereAnyOthers) sb.Append(" <<none>>"); //sb.AppendLine(""); var entity_str = sb.ToString(); System.Diagnostics.Debug.WriteLine(entity_str); sb.Clear(); sep = ""; } } });
Target Platforms: Windows 11, Windows 10